Pappi Palestiinasta vierailulla Kuopiossa

Imad Haddad on pappi Länsirannalla Palestiinassa sijaitsevassa Ramallah’n seurakunnassa. Hän vierailee Kuopion hiippakunnassa 18.9.-12.10.

haddad_XL.jpg

Pastori Haddad perheineen sekä hänen seurakuntansa elävät pienenä vähemmistökirkkona muslimienemmistöisessä ympäristössä ja Israelin valtion monenlaisen kontrollin puristuksessa.

Haddad on arabikristitty, joita Pyhässä maassa on elänyt kristinuskon alkuajoista saakka. Uskontojen välinen rauhanomainen rinnakkain olo on pastorille jokapäiväistä leipää.

Kuopion hiippakunnalla on kumppanuussopimus Jordanian ja Pyhän maan evankelis-luterilaisen kirkon kanssa. Kuopion hiippakunta on kutsunut pastorin vieraakseen hiippakuntaan 18.9.-12.10. Ohjelmassa on vierailuja eri puolille hiippakuntaa. Vierailun tarkoituksena on rakentaa Kuopion hiippakunnan ja sen Pyhällä maalla sijaitsevan kumppanikirkon suhteita.

Imad Haddadin ajatuksia voi kuulla luennolla sunnuntaina 24.9. kello 16.30 Alavan kirkon seurakuntasalissa: Mitä Kristuksen vapauttava evankeliumi merkitsee Pyhällä maalla tänään? Hän myös saarnaa 24.9. klo 18.00 Tuomasmessussa Alavan kirkossa.

Siilinjärven kirkossa on tiistaina 3.10. klo 12.00 kaksikielinen (suomi-arabia) viikkomessu. Saarna Imad Haddad.

2017-09-18 15:15:11.0