Kristinusko ja perusteltu toivo ekokriisin ajassa

Luostaripappi, tietokirjailija Pauliina Kainulainen Enonkosken luostariyhteisöstä luennoi ja saarnaa Kuopiossa 24.11.

kuvassa Pauliina Kainulainen

kuva: Tuija Hyttinen

Kainulainen alustaa Alavan seurakuntasalissa sunnuntaina 24.11. klo 16 keskustelua siitä, mitä kristillinen usko voi antaa tässä ajassa, jossa monia ahdistaa tietoisuus luonnon tasapainon häiriintymisestä tai ihmisten välisen vihamielisyyden kasvusta. Hän saarnaa myös klo 18 alkavassa Tuomasmessussa.

Toivoa ei ole syytä tarjota helppona laastarina - mutta mihin perustuu kristityn tulevaisuudentoivo? Mitä Jeesus opetti sisäisestä muutoksesta ja vapaudesta kaiken keskellä?

Pauliina Kainulainen on pohtinut tällaisia kysymyksiä kirjassaan Suuren järven syvä hengitys - luontosuhde ja kokonainen mieli (Kirjapaja 2019).

2019-11-11 13:11:00.0