Männistön ja Puijon kirkkoherrojen virkoihin haku on päättynyt

Sekä Männistöön että Puijoon haki kolme henkilöä.

Kuvassa Kuopion seurakuntien logo

Männistön seurakunnan kirkkoherraksi haki Männistön vt. kirkkoherra Sanna Mertanen, Reisjärven seurakunnan kirkkoherra Sanna-Leena Lavanti ja Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulin hiippakuntasihteeri Juha Antikainen.

Puijon seurakunnan kirkkoherraksi haki Siilinjärven seurakunnan kappalainen Teemu Voutilainen, Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulin hiippakuntasihteeri Kati Jansa sekä Outokummun ja Polvijärven seurakuntien kirkkoherra Satu Ruhanen.

Männistön seurakunnan kirkkoherra valitaan välillisellä vaalilla eli seurakuntaneuvosto valitsee uuden kirkkoherran. Puijon kirkkoherra valitaan välittömällä vaalilla eli kirkkoherran valitsee seurakuntalaiset.

Haastattelut järjestetään Puijon hakijoille 10.2. ja Männistön hakijoille 3.3.

Osa hakijoista voidaan lähettää soveltuvuusarviointiin, jonka jälkeen hakuprosessi etenee tuomiokapitulin kautta seurakuntaneuvostoihin.

2022-01-18 15:20:00.0