Kirkoissa rukoillaan tänään rauhan puolesta

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon piispat kutsuvat kaikkia kristittyjä rukoilemaan rauhan puolesta. Kirkoissa järjestetään rukoushetki tänään klo 19. Rukoushetken yhteydessä kirkot soittavat rauhankelloja.

piispa Jari Jolkkonen

Myös Kuopion kirkoissa soitetaan tänään klo 19 kirkonkelloja. Rukoushetket järjestetään klo 19 seuraavissa kirkoissa Tuomiokirkko, Alavan kirkko, Kallaveden kirkko, Karttulan kirkko, Maaningan kirkko, Männistön Pyhän Johanneksen kirkko ja Puijon kirkko.

Kuopion hiippakunnan piispa Jari Jolkkonen pitää puheen tänään Tuomiokirkossa klo 19 vietettävässä rukoushetkessä.

Järvi-Kuopion alueella rukoushetket järjestetään seuraavasti: klo 18 Nilsiän kirkko, Juankosken Ylösnousemuksen kirkko ja Tuusniemen seurakuntakoti, klo 19 Säyneisen kirkko, Muuruveden kirkko, Kaavin kirkko ja Riistaveden kirkko sekä klo 20 Vehmersalmen kirkko.

Suomen Ekumeeninen Neuvosto on julkaissut rauhanvetoomuksen

Myös Suomen ekumeeninen neuvosto (SEN) vetoaa kaikkiin johtajiin, jotta he tekisivät kaikkensa rauhan ja sovinnon puolesta.

Ekumeenisen neuvoston rauhanvetoomus kokonaisuudessaan:

”Venäjän ja Ukrainan välisen konfliktin eskaloituminen herättää pelkoa ja huolta ihmisten keskuudessa maailmalla ja meillä Suomessa. Suomi seuraa tilannetta tarkasti. Kirkkojen johtajat ovatkin kehottaneet kaikkia rukoilemaan rauhan ja sovinnon puolesta.
Suomen Ekumeeninen Neuvosto vetoaa kaikkiin johtajiin, jotta he tekisivät kaikkensa rauhan ja sovinnon puolesta. Silloin ihmisten ei tarvitse elää pelon ilmapiirissä ja ihmisoikeuksia kunnioitetaan.

Jeesus sanoo vuorisaarnassa: ” Autuaita rauhantekijät: he saavat Jumalan lapsen nimen.” (Matt. 5:9).

Kristityn tehtävä on nostaa rukouksessa nämä asiat Jumalan kasvojen eteen. Saamme luottaa siihen, että Jumala kuulee rukoukset. Erityisesti kehotamme rukoilemaan niiden vallanpitäjien ja kirkollisten tahojen puolesta, jotka voivat vaikuttaa asioiden kulkuun.”

2022-02-24 12:36:00.0