Tuomiokirkko kastekirkkona

Kaste liittää kastettavan Kristukseen ja seurakunnan jäseneksi. Tarkempia tietoja kasteesta löytyy seurakuntayhtymän sivuilta.

Kuopion tuomiokirkko tarjoaa arvokkaat puitteet kastejuhlan viettämiselle.

Mikäli kirkkosali tuntuu tilana liian kookkaalta pienelle perhejuhlalle, kannattaa käydä paikan päällä tutustumassa sakastin yläpuolella sijaitsevaan Tuomiokirkon kappeliin

Mikäli kaipaatte kastejuhlallenne tilaa, jossa voi samalla järjestää myös kahvitilaisuuden, uudet Postitalon seurakuntakeskuksen tilat Tuomiokirkon kupeessa ovat oiva vaihtoehto.

Tuomiokirkon kastemalja, Raamattu ja kukkakimppu etualalla. Taustalla kirkon alttari.

Näin sanoo Herra, joka sinut loi: – Älä pelkää. Minä olen lunastanut sinut. Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun. - Jes. 43:1

Kaste messun yhteydessä?

Kasteen sakramentin toimittaminen on mahdollista myös seurakunnan jumalanpalveluksen yhteydessä. Varhaisilla kristityillä erityisesti pääsiäisyön messu oli juhla, jossa uudet jäsenet liitettiin seurakunnan ja Kristuksen pelastustekojen yhteyteen.

Myös Tuomiokirkkoseurakunnalla on ollut aika ajoin ilo ottaa uusia jäseniä joukkoonsa messun yhteydessä.

Mikäli tämä mahdollisuus kiinnostaa, kysy rohkeasti lisää.

Tuomiokirkon sunnuntaimessut ovat nähtävillä myös virtuaalikirkko.fi -sivuston välityksellä, mikä mahdollistaa juhlaan liittymisen etäisemmillekin sukulaisille ja ystäville.

Kastepapin ja tilojen varaukset:

toimistosihteeri, tuomiorovastinsihteeri
Tuomiokirkkoseurakunta