Tuomiokirkon lähetyskynttelikkö

Kauppakadun puoleisessa sivuristissä sijaitsevan lähetyskynttelikön on suunnitellut kuvanveistäjä Väinö Lätti vuonna 1995.

Kynttelikön yläpuolella oleva maalaus Elävän veden lähde on taiteilija Urho Lehtisen 1920-luvulla maalaama.

Voit halutessasi hiljentyä lähetyskynttelikön äärellä ja sytyttää rukouskynttilän. Kynttelikön yhteydessä on kolikkolipas, johon voit jättää sopivaksi katsomasi maksun sytytetystä kynttilästä tai muuten vain kolehtisi lähetystyölle. Lippaan tuotto tilitetään Kuopion tuomiokirkkoseurakunnan lähetyskohteille.

Tuomiokirkon lähetyskynttelikössä palaa muutama kynttilä, yläpuolella maalaus, jossa ihmisiä ja vesiputous.

Lähetyskohteet

Israel

Felm-keskus, jonka toiminta tukee rauhaa, sovintoa ja oikeudenmukaisuutta eri ihmisryhmien välillä. Toiminta keskittyy lapsiin ja nuoriin, perheisiin sekä etnisiin vähemmistöihin Itä-Jerusalemissa, Palestiinassa ja Israelissa (SLS).

Thaimaa
Luterilaisen kirkon koulutuskeskus (SLS).
Thaimaan ev.lut. kirkon lisäresurssihanke, jonka avulla palkataan mm. evankelistoja ja pastoreita syrjäseutujen seurakuntiin ja vahvistetaan kirkon hallintoa (SLS).
Raamattulähetys- ja käännöstyö. Tavoitteena on julkaista uudistettu thairaamattu sanaselityksin. (SPS).

Kolumbia
Kokonaisvaltaisen lähetystyön vahvistaminen Kolumbian kirkon sisällä (SLS).

Tansania
Tansanian luterilaisen kirkon ohjelmatukihanke, jonka avulla pyritään edistämään kirkon yhtenäisyyttä, jotta kirkko voisi toteuttaa perustehtäväänsä yhä paremmin (SLS).

Voit osoittaa tukesi Tuomiokirkkoseurakunnan lähetystyölle
lähetystilille FI 92 2027 1800 0352 17.
HUOM! Laita viestikenttään merkintä: 2260/1.

Lisätietoja tuomiokirkkoseurakunnan lähetystyön kohteista:

1. seurakuntapastori
Tuomiokirkkoseurakunta