Ihmissuhteet ja perheneuvonta

Kuopion perheasiain neuvottelukeskus tarjoaa ammatillista keskusteluapua parisuhteen ja perheen kysymyksissä sekä elämän kriisitilanteissa.

Keskustelemaan voit tulla yhdessä puolisosi kanssa tai yksin. Keskustelut ovat maksuttomia ja ehdottoman luottamuksellisia. Keskusteluissa asiakasta autetaan tunnistamaan tunteita, etsimään toimivia vuorovaikutusmalleja ja löytämään ratkaisuja parisuhteeseen ja perhetilanteeseen.

Meihin voit ottaa yhteyttä, kun

• on vaikea puhua toisen kanssa

• jatkuvat riidat raastavat parisuhdetta

• koet vieraantumista läheisessä ihmissuhteessa

• läheisyys tai seksielämä ei suju

• suhteessa on uskottomuutta

• perheessä on ristiriitoja

• mietit eroa

• olette eroamassa ja tarvitset apua lasten asioista sopimiseen.

Perheneuvojiemme yhteystiedot

Seurakunnissa järjestetään pariskunnille monenlaista toimintaa

Jos parisuhteessasi on lähisuhdeväkivaltaa (henkinen ja fyysinen väkivalta), suosittelemme sinua ensijaisesti ottamaan yhteyttä Kriisikeskukseen.  Kuopion Kriisikeskus, puhelinajanvaraus ma-to klo 8-10, p. 017 262 7733.

Kuopion Kriisikeskuksen sivutLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kuopion seurakuntien perheasiain neuvottelukeskuksella on Itä-Suomen Aluehallintoviraston myöntämä virallinen perheasioiden sovittelulupa (perheasioiden sovittelulla tarkoitetaan eroon liittyvistä asioista sopimista mm. lasten huoltajuus, asuminen).

Eroryhmä järjestetään syksyisin.

Voit seurata perheneuvontaa myös Facebookissa.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Perheneuvonta palvelee seuraavien seurakuntien alueilla asuvia

Kuopio, Ylä-Savon seurakuntayhtymä (Iisalmi, Keitele, Lapinlahti, Pielavesi, Sonkajärvi, Varpaisjärvi), Kiuruvesi, Niiniveden seurakunta (Tervo, Vesanto), Leppävirta, Rautalampi, Rautavaara, Siilinjärvi, Suonenjoki, Varkaus ja Vieremä.

Auttajan ja auttamisen rajat- koulutus

tiistaina 16.4.2024 klo 8.30-16.00

Puijon kirkolla, Taivaanpankontie 3, 70200 KUOPIO

Tässä koulutuspäivässä pysähdymme rajojen äärelle. Koulutuspäivä vie tutkimaan omia rajoja sekä tarjoaa näkökulmia rajojen selkiinnyttämiseen vaativassa ihmissuhdetyössä. Koulutus koostuu vuorovaikutteisesta luennosta, mukana on myös harjoituksia ja pienryhmätyöskentelyä.

Kouluttajana Piia Nurhonen, FM, psykoterapeutti, perhe- ja pariterapeutti, työnohjaaja, perheneuvoja.

klo 8.30        Ilmoittautuminen

klo 9.00        Painetta rajoilla? Auttamistyön erityisyydestä rajojen näkökulmasta  Auttajan rajat -minän tarkoituksenmukainen

eriytyminen toisista ja sen vaikutukset auttamistyössä

klo 12.00    Ruokailu omakustanteisesti

klo 13.00    Monenlaisia rajoja: työn rajat, työn ja oman elämän rajat, henkilökohtai set rajat, ammatilliset rajat

klo 14.00    Mehua ja pientä purtavaa

klo  14.30   Rajoista huolehtiminen asiakassuhteissa– näkökulmia ja keinoja

klo 15.00    Roolihoukutusten ja –konfliktien hallinta

Pieni tauko aamu- ja iltapäivällä sopivassa välissä

Koulutuksen  hinta on livenä  70 € ja etänä 60 €.

Lisätietoja antaa Irene Venejärvi,
p. 040-4848479, irene.venejarvi@evl.fi

Ilmoittautuminen 10.4.2024 mennessä

ILMOITTAUDU TÄSTÄ

Halkeilleelle betoniseinälle maalattu punainen sydän.

Lue lisää Kuopion seurakuntien parisuhdetyöstä

Perheneuvonnan yhteystiedot

Käyntiosoite: Kuninkaankatu 19 A, 70100 Kuopio

Iisalmen sivuvastaanotto:
Ilvolankatu 14 B, 74100 Iisalmi
(Kaksi kertaa kuukaudessa Ylä-Savon alueella asuville)

Ajanvaraus puhelimitse ma-pe klo 9.30-11.30, puhelin 040 4848 480.