Musiikki rikastuttaa seurakunnan elämää

Hengellinen musiikki on rukousta, kiitosta ja ylistystä. Se on olennainen osa seurakunnan elämää. Musiikki rikastuttaa ja syventää jumalanpalveluselämän, kirkollisten toimitusten ja seurakunnan sanallista antia. Musiikki tuo myös lohtua surun hetkellä.

Lakesingers

on Järvi-Kuopion seurakunnan kanttoreiden ja yhden papin muodostama lauluyhtye. Yhtye on perustettu vuonna 2020. Lakesingers on julkaissut Järvi-Kuopion seurakunnan Youtube-kanavalla musiikkia ja hartauksia. Katso ja kuuntele tästä:  Lauluyhtye LakesingersLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lakesingersin laulajat Muuruveden kirkon lehterillä.  Oikealta Matti Saarela, basso, Taru Parviainen, altto, Annette Kärppä-Leskinen, sopraano, Lala Maukonen, sopraano ja Eino Keihänen, tenori.  Kuva: Tiitus Lahti.

Järvi-Kuopion seurakunnan Facebook tai YouTube kanavat

Tutustu myös seurakuntamme muihin, esimerkiksi Nilsiän pussihousukerhon, musiikkitallenteisiin Facebook- ja Youtube-kanavillamme.

Häämusiikkia

Elämänne suuren juhlan lähestyessä on hyvä miettiä myös musiikkivalintoja yhdessä kanttorin kanssa. Avioliiton vihkimisen musiikki tekee juhlasta vielä erityisemmän, kun musiikit on tarkkaan mietitty jo etukäteen ennen tilaisuutta. Musiikkeja voi kuunnella ja asiaa miettiä mm. seuraavien linkkien avulla:

Kanttorit esittelevät häämusiikkiaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Marko Hakanpään häämusiikkisivutLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirkolliset toimitukset

Kastetta, häitä ja siunausta suunniteltaessa virsiin voi tutustua myös netissä.

Toukokuun lopulla julkaistaan musiikkia Yhteisvastuu-keräyksen hengessä, toteuttajana Lakesingers.

Ilmoittaudu vapaaehtoiseksi musisoijaksi

Osaatko laulaa tai soittaa jotakin soitinta? Haluaisitko silloin tällöin osallistua jumalanpalveuksen tekoon? Jumalanpalvelus on koko seurakunnan juhla, joten kutsun sinua osallistumaan. Jos innostuit, ota yhteyttä kanttoriin.

Kaavin avustavat vapaaehtoisryhmät

• Säde-lauluryhmä
  • Laulava sydän trio
  • Kansalaisopiston kuoro
  • sekä paikalliset yksinlaulajat.

Edellä mainitut kuorot harjoittelevat seurakunnan tiloissa johtajiensa johdolla. Lisäksi Savonia-orkesteri on ollut soittamassa mm. luontokirkoissa

Kaavin kirkkosali sisältä.
Kaavin kirkkosali toimii erinomaisesti musiikkitilaisuuksien pitopaikkana.

Kanttori
Järvi-Kuopion seurakunta Kaavi Tuusniemi
Kirkkorannantie 1
73600 Kaavi

Alueena Kaavi, Tuusniemi

Hei! Minut tavoittaa parhaiten puhelimitse tai sähköpostitse. Päänsääntöiset työpäiväni ovat ke–su.