Musiikki Juankosken alueseurakunnassa

Mitä olisi seurakunnan elämä ilman musiikkia? Ainakin köyhempää se olisi - musiikki on seurakunnan elämässä mukana monella tavalla.

Alueseurakunnan jumalanpalvelukset, kuorot, yhteislauluillat, konsertit jne. tarjoavat mahdollisuuden olla mukana seurakunnan musiikkielämässä joko kuunnellen tai osallistuen itse.

Juankosken kirkkokuoro

Harjoitukset torstaisin Juankosken kirkon pienessä salissa klo 15-16.30. Harjoituksia johtaa kanttori Lala Maukonen. Uusia laulajia otamme mielellämme iloiseen joukkoomme mukaan. Varsinkin sopraanoja kaivataan mukaan.

Konsertit Juankosken ylösnousemuksen kirkossa

Lakesingers

Lakesingers on Järvi-Kuopion kanttoreiden ja yhden papin muodostama lauluyhtye.  Se on perustettu vuonna 2020.  Lakesingers on julkaissut Youtubessa musiikillisia videoita, viimeisimmän niistä 31.5. 2021  Videolla lauletaan keväisiä lauluja, negrospirituaaleja ja Taize-lauluja.  Diakoni Leena Vartiainen kertoo videolla Yhteisvastuukeräyksestä.

Katso uusin video:  Kevätlaulut Yhteisvastuun hyväksi.

Lakesingersin aiemmin kevättalvella julkaistuja videoita löytyy seurakunnan Youtube-kanavalta.

Hiljaisen viikon ja pääsiäisen ajan musiikkivideo  Julkaistu 28.3.2021

Paastonajan iltavesper - Lakesingers ja Simo Korkalainen - YouTubeLinkki avautuu uudessa välilehdessä   Julkaistu 21.2.

Ystävänpäiväksi 14.2. julkaistu video "Olkoon ylläsi kirkas taivas"Linkki avautuu uudessa välilehdessä -YouTube

Lakesingersin laulajat Muuruveden kirkon lehterillä. Oikealta Matti Saarela, basso, Taru Parviainen, altto, Annette Kärppä-Leskinen, sopraano, Lala Maukonen, sopraano ja Eino Keihänen, tenori.  Valokuva: Tiitus Lahti.

Lakesingersin laulajat Muuruveden kirkon lehterillä.  Oikealta Matti Saarela, basso, Taru Parviainen, altto, Annette Kärppä-Leskinen, sopraano, Lala Maukonen, sopraano ja Eino Keihänen, tenori.  Kuva: Tiitus Lahti.

Nuottivihko ja viulu.

Kanttori
Järvi-Kuopion seurakunta Juankoski Muuruvesi
Paasikoskentie 1