Jumalanpalvelukset

Tarkemmat ohjeet jumalanpalveluksista löytyvät tapahtumakalenteristaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Jumalanpalvelukset pidetään Kaavin kirkossa klo 10. Tervetuloa jumalanpalveluksiin messupalvelijaksi erilaisiin tehtäviin tai ihan vain lepäämään!

Järvi-Kuopion seurakunnan jumalanpalveluksia Nilsiän kirkosta näet Järvi-Kuopion seurakunnan Youtube-kanavalta suorana lähetyksenä. Kuopion tuomiokirkon jumalanpalveluksia voit katsella kotona myös virtuaalikirkon kautta.

Voit seurata myös Järvi-Kuopion seurakunnan Facebook-sivua , Kaavin alueseurakunnan facebook-sivua tai Järvi-Kuopion seurakunnan Youtube-kanavaa.

Jumalanpalveluksen valmistelusta ja toimittamisesta vastaavat

tehtävään kutsutut seurakunnan työntekijät yhdessä vapaaehtoistehtävissä olevien seurakuntalaisten kanssa. Vapaaehtoistehtäviin olet tervetullut:

• Tekstinlukijaksi
  • Kolehdin kantoon
  • Esirukousavustajaksi
  • Ehtollisella avustamaan
  • Saarnan valmistamiseen ja toteuttamiseen
  • Kuoroon ja muuhun musiikkitoimintaan
  • Suntien tehtäviin ennen ja jälkeen Jumalanpalveluksen
  • Kirkkokahvitarjoilun hoitamiseen

Kaikkiin tehtäviin perehdytetään. Ehtoollisavustajan tehtävään ja saarnaamiseen tarvitaan lisäksi kirkkoherran lupa.

Olet tervetullut jumalanpalvelukseen omana itsenäsi - hiljaa penkissä mietiskellen tai toimittamiseen yhdessä osallistuen.

Jumalanpalvelukset toimitetaan kirkkokäsikirjan mukaisesti. Käsikirja -ja kirkkovuoden ajankohdan mukaiseen aineistoon voit tutustua verkossa. Klikkaa aineistoon tästä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kaavin kirkko.
Kaavin kirkko