Lauluyhtye Vox Novan konsertti

la 6.4. klo 16.00 – la 6.4. klo 17.00
Lauluyhtye Vox Novan jäsenet

Puijon kirkon kirkkosali

50-vuotisjuhlakonsertti uusintana Puijon kirkossa. Johtajana Heikki Halme.

Vox Novalla oli 50-vuotiskonsertti marraskuussa. Nyt konsertti uusitaan "poissaolleiden pyynnöstä".

Tässä konsertissa laulavat Miia Liukko, Päivi Saraste, Rami Tuomikoski, Ari Kietäväinen ja Heikki Halme.

Kamarikuoro Vox Nova perustettiin 1973 Kuopion konservatorion opettaja- ja opiskelijakuoroksi. Se toimi myös ylempien kuoronjohtokurssien kuorona. Kun konservatorion kirkkomusiikkilinja muutettiin 1983 Sibelius-Akatemian Kuopion osastoksi, Vox Nova toimi muutaman vuoden sen kamarikuorona. Jäseninä on ollut tunnettuja muusikoita mm. Soile Isokoski, Erkki Tuppurainen, Kalevi Kiviniemi ja Juha Kotilainen. Suomen kuoronjohtajista monet ovat saaneet kuorokokemusta ja johtamisoppia Vox Novan jäseninä.

Nykyisin Vox Nova on viiden muusikon lauluyhtye. Heikki Halme on toiminut johtajana koko 50 vuoden ajan.

Konsertin järjestävät yhteistoimin, Kamarikuoro Vox Nova, Kuopion Konservatorio ja Puijon seurakunta.

Vapaa pääsy. Käsiohjelma 10 € (maksu käteisellä)

Puijon seurakunta

Kanttori