Lähetystyö ja kansainvälinen diakonia

Jeesus sanoo: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: Kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti (Matt 28: 18-20) .

Yhteinen perustehtävä kotiseurakunnassa ja lähetyskentillä

Jeesuksen antaman käskyn mukaan lähetys on seurakunnan perustehtävä.  Jeesuksen opetuslapsiksi kastettuina meistä jokainen on kutsuttu tähän tehtävään. Seurakunnan jäseninä olemme sitoutuneet viemään eteenpäin evankeliumin ilosanomaa Jumalan pelastavasta armosta ja rakkaudesta.

Jeesuksen antama tehtävä toteutuu myös lähettäessämme nimikkolähettejä työhön eri puolille maailmaa. Heidän työnsä on tärkeää. Rukoilemme kotiseurakunnassamme heidän puolestaan ja annamme tukemme heidän työlleen.

Sinulle on paikka lähetystyössä

Esirukous seurakuntamme nimikkolähettien puolesta sekä kansainvälisten lähetysjärjestyöjen puolesta on tärkein tehtäväsi.

Tällä hetkellä lähetystapahtumat ja vapaaehtoistoiminta on koronan vuoksi tauolla, mutta jos olet kiinnostunut lähetystilaisuuksista, -tapahtumista tai vapaaehtoistehtävistä, ota yhteyttä lähetyssihteeri Katri Heikkiseen tai lähetyspappi Marjukka Borgmaniin. Voimme miettiä yhdessä, mikä olisi juuri sinun näköisesi paikka osana seurakuntamme lähetystyötä.

Taloudellista tukea tarvitaan

Pienikin apu on tärkeä! Mikäli haluat tukea järjestöjä niiden tärkeässä tehtävässä, voit tehdä haluamasi kokoisen lahjoituksen alla olevien linkkien kautta:

Lahjoitus Pipliaseuralle

Lahjoitus Suomen Lähetysseuralle

Lahjoitus SLEY:lle

Lahjoitus Kansanlähetykselle

Lahjoitus Kylväjälle

Lahjoitus Sansalle

Lahjoitus Kirkon Ulkomaanavulle

Lähetysmyynti

• Lähetystori Karttulassa maanantaisin ja lauantaisin klo 10-14 (Torin laidalla, OP:n pääoven vierestä portaat alas).
  • Lähetyskirppari Ilonpisara Maaningalla on avoinna pe ja la klo 10-14, (Satamatie 5).

Kirpputorit ottavat vastaan hyväkuntoista tavaraa myymälöiden aukioloaikoina.

Lähetystili

Kallaveden seurakunnan lähetystyötä voit tukea esirukouksin, osallistumalla lähetystyön tapahtumiin ja toimintaan sekä tukemalla nimikkotyötämme taloudellisesti.

Kallaveden seurakunnan lähetystili: Nordea FI 92 202 7180 0035 217
Viestinä tilisiirtoon: Kallaveden srk. yleinen lähetyskannatus nro 2260/3.

Kirkko Angolassa, jonka ympärillä on aita ja sini/puna  teltta pihassa. Taivaalla on sateenkaari
Okamundomban kirkko Angolassa Kuva: Helena Soininen, Kirkon kuvapankki

3. seurakuntapastori
Kallaveden seurakunta
PL 1064
70101 Kuopio

Maaningan aluepappi. Koulutyön ja lähetystyön pappi.

Varhaiskasvatuksen ohjaaja, lähetyssihteeri
Kallaveden seurakunta