Kirkko yritysten tukena

Kallaveden kirkolla järjestetään 18.4. Kirkko yritysten tukena -tilaisuus osana piispantarkastusta. Tilaisuudessa käydään paneelikeskustelu, johon osallistuvat Kuopion Yrittäjien puheenjohtaja Henna Stockås, Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen ja piispa Jari Jolkkonen.

Matti Pentikäinen istuu rennosti tuolissa, katsoo kameraan ja hymyilee.

Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen.

Tilaisuudessa avataan uusia näkökulmia Kuopion seudun yrittäjien ja seurakuntien yhteistyöhön.

Tilaisuus on suunnattu Kuopion seudun yrittäjille, yritysten työntekijöille ja kaikille asiasta kiinnostuneille. Tilaisuus on osa Kuopion seurakuntien piispantarkastuksen ohjelmaa.

Kirkon yhteiskunnallisen työn näkökulma kuuluu jokaisen seurakunnan toiminnan kokonaisuuteen. Yhteiskunnallista työtä voidaan toteuttaa seurakunnan viranhaltijoiden toimesta olemalla läsnä työpaikoilla ja tarjoamalla työyhteisöihin työelämää ja kokonaisuutta tukevia näkökulmia. Suurilla tehdaspaikkakunnilla on erikseen työpaikkapappeja ja -diakoneja, jotka käyttävät kokonaan tai merkittävän osan työajastaan paikkakunnan yhteiskunnalliseen työhön.

Kuopion seurakunnissa yhteiskunnallista työtä tehdään kaikissa seurakunnissa ja Kirkko yritysten tukena -tilaisuus Kallaveden kirkolla on mahdollisuus avata uusia näkökulmia Kuopion seudun yrittäjien ja seurakuntien yhteistyöhön.

Yhtenä teemana keskustelussa on yrittäjien ja yritysten jaksamisen kysymykset. Paneelikeskustelua ja yleiskeskustelua ohjaa pastori Ilkka Pihlajamäki.

Kirkko yritysten tukena -tilaisuus Kallaveden kirkolla 18.4. klo 18.

2024-04-12 12:48:23.0