Nyt metsä kirkkoni olla saa

Metsäkirkossa Puijonnokan laavulla sunnuntaina 28.8. klo 14 pappi ja teologian tohtori Pauliina Kainulainen pohdiskelee saarnassaan metsän ja veden teologiaa. Lauluyhtye Täys8 ja kanttori Joona Saraste laulattavat virsiä ja Kallavesj-laulun. Jaana Marjanen juontaa tilaisuuden. Nautitaan myös nokipannukahvit.
pauliina_kainulainen_S.jpg

Metsän ja veden teologia lähtee kiitollisuudesta, mutta ottaa huomioon myös surun ja huolen, jota koemme luonnon tasapainon järkkymisen takia. Hengellisyys avaa silmiä näkemään tulevaisuuden toisin ja elämään toisin. Millaista olisi katsella luontoa lapsen silmin? Mistä löytyy rohkaisua katsoa omaa elämää ja luomakunnan tulevaisuutta eteenpäin luottaen?

Tervolaissyntyinen pastori, TT Pauliina Kainulainen asuu nykyisin Kontiolahdella. Hän tutkii suomalaisen luontohengellisyyden ja kristinuskon ekologisen ulottuvuuden yhtymäkohtia.

Metsäkirkko on osa Puijo liikuttaa –tapahtumaa. Puijonnokan laavulle pääsee parhaiten kävellen metsäpolkuja pitkin. Lyhin kävelymatka on Puijonsarventieltä Aaro Jalkasen muistomerkin luota, jossa on tilaa muutamalle autolle.

Kuva: Pasi Räsämäki.

2016-08-26 15:52:40.0