Säyneisen seurakunnan 100-vuotisjuhla

Tänä vuonna Järvi-Kuopion pienin alueseurakunta Säyneinen täyttää 100 vuotta. Järvi-Kuopion seurakunta juhlistaa tätä merkkivuotta sunnuntaina 5.3.
Säyneisen kirkko

Noin 800 asukkaan Säyneinen on yksi Järvi-Kuopion kahdeksasta alueseurakunnasta. Tänä vuonna, vuonna 2017, tulee kuluneeksi 100 vuotta siitä kun Säyneinen irrotettiin Kaavin seurakunnasta itsenäiseksi seurakunnaksi.

100-vuotisjuhla alkaa messulla klo 10 Säyneisen kirkossa – saarnaamassa on Säyneisen seurakunnan entiseen papistoon kuuluva Olli Kortelainen. Jumalanpalveluksen jälkeen on keittoruokailu ja itse juhlatilaisuus. Juhlaa toteuttamassa on seurakunnan vahvistuksena Säyneisen entisen nuorisokuoron jäsenet sekä yhdistetty kirkkokuoro, jotka kohottavat äänensä lauluun.

Sunnuntaina 5.3. ei Muuruvedellä eikä Juankoskella ole jumalanpalveluksia, mutta toivotamme kaikki lämpimästi tervetulleiksi Säyneisen kirkkoon juhlimaan yhdessä.

2017-02-28 09:06:00.0