Villit pillit Vehmersalmella

Vehmersalmen koulu ja paikalliset toimijat lähtivät mukaan Suomi 100 -tapahtumaan. Jokainen osallistuja otti tehtäväkseen yhden vuosikymmenen toteuttamisen. Vehmersalmen alueseurakunta sai mietittäväkseen 1930-luvun yhdessä kolmasluokkalaisten kanssa.

kuvassa urkupillejä

Vehmersalmen koululla on juhlistettu 1930-lukua lukemalla muun muassa uutisia, joissa keskityttiin 30-luvun elämään yleisesti Suomessa. Uutisissa saatiin kuulla myös urkupillien soittoa ja kertomus Vehmersalmen kirkon uruista.

31.3. kolmasluokkalaiset lähtevät klo 9.45 Villit pillit -kulkueena Vehmersalmen satamasta koulun kautta kirkolle. Kulkueen urkupillit on saatu lahjoituksena jyväskyläläiseltä kanttorilta Matti Mertaselta.

Villit pillit esiintyvät Vehmersalmen kirkossa 31.3. klo 11.30–12.20. Kirkossa saadaan nähdä ja kuulla tarina 1930-luvun lapsen elämästä. Villien pillien uusintaesitys on kirkossa illalla klo 18.00.

Thu Mar 30 13:27:33 EEST 2017