Herättäjäjuhlat Nilsiässä lähestyvät

Herättäjäjuhliin 7.–9.7. 2017 Nilsiässä on reilut kaksi kuukautta. On siis aika varata majoitus, ilmoittautua talkoolaiseksi tai ostaa ruokalippuja verkkokaupasta, joka onkin uusi palvelu herättäjäjuhlien historiassa. Torstaina 11.5. klo 18 Kuopiossa keskusseurakuntatalossa herättäjäjuhlien pääsihteeri Simo Korkalainen kertoo herättäjäjuhlista, ohjelmasta ja tapahtumapaikoista sekä talkoomahdollisuuksista.
Herättäjäjuhlien talkoo- ja majoitussihteeri Katja Lappalainen Herättäjäkaupan ovella.

Tärkeitä paikkoja

Juhla-alue on Nilsiän keskustassa ja juhlakenttä on Vanhan kirkon puistossa, vanhalla hautausmaalla, jossa on Paavo Ruotsalaisen hauta. Torilla on kahvin, jäätelön ja lettujen myynti sekä grillit.

Ruokalinjastot ovat liikuntatalon parkkipaikalla ja ruokapöydät alakoulun pallokentällä. Juhlaravintolan ruokalista vaihtuu päivittäin. Joka päivä on saatavilla eri pääruokavaihtoehto sekä tavallisena että kasvisruokana.

Ensimmäisen kerran herättäjäjuhlien historiassa lippuja voi ostaa etukäteen verkkokaupasta, joka palvelee osoitteessa
www.h-y.fi/kauppaLinkki avautuu uudessa välilehdessä 22.6.2017 saakka.

Torin ja liikuntatalon välisellä tiellä on myyntikojuja. Parkkipaikat ovat 2–3 km juhla-alueelta Nilsiän pohjoispuolella, josta on nonstop-kuljetus juhla-alueelle. Kuljetus sisältyy parkkimaksuun.

Karavaanarialueet ovat Tahkolla, josta on bussikuljetus juhla-alueelle. Tahkolle majoittuvien ja karavaanareiden toivotaan käyttävän bussia ja jättävän autot Tahkolle. Hinta on aikuiselta 4 € / suunta ja alle 17-vuotiaalta 2 € / suunta.

Oheisohjelmaa

Oheisohjelmaa on eri-ikäisille ja monissa paikoissa eli Nilsiässä, Aholansaaressa, Tahkolla ja myös Kaavilla, Juankoskella sekä Muuruvedellä. Kuopion tuomiokirkossa on pe 7.7. klo 20.30 ooppera Rakkauden ateria.

Matti Pajulan käsikirjoittamaa näytelmää Tuulten leikkikalu esitetään Aholansaaressa ja Simolan kesä-teatterissa. Näyttelijöinä ovat muun muassa Laura Malmivaara ja Antti Heikkinen.

Juhlilla otetaan käyttöön uudistetut Siionin virret. Nilsiän kirkossa onkin pe 7.7. klo 19.30 Uusien Siionin virsien käyttöönottojuhla.

Majoitusta

Majoitusta voi kysyä Tahkon keskusvaraamo Tahko.comista, www.tahko.com,Linkki avautuu uudessa välilehdessä puh. 017 481 400.

Yhteismajoitukseen, karavaanarialueelle, telttamajoitukseen ja kotimajoitukseen voi ilmoittautua talkoo- ja majoitussihteeri Katja Lappalaiselle, puh. 040 4888 642, katja.lappalainen@evl.fi.

Herättäjäjuhlakauppa ja infopiste

Herättäjäjuhlakauppa on Nilsiässä, Nilsiäntie 63. Sieltä voi ostaa juhlatuotteita, kuten Paavon palleja. Siellä voi ilmoittautua talkoisiin, kysyä majoituksesta ja se toimii herättäjäjuhlien infopisteenä. Yhteystiedot: Katja Lappalainen p. 040 4888 642.

Tule talkoolaiseksi

Talkoolaisia on ilmoittautunut noin 400 ja heitä tarvitaan yhteensä 1500. Lisää talkoolaisia tarvitaan kaikkiin tehtäviin.

Eniten apua kaivataan juhlaravintolaan, mutta myös asiakaspalvelutehtäviin, liikenteenohjaukseen ja järjestyksenvalvontaan.

Talkoisiin voi ilmoittautua vaikka yhteen työvuoroon, ja työvuoroja eri pisteisiin voi valita vaikka joka päivälle, jos se omaan aikatauluun sopii.

Talkootyö tehdään kahvi- ja ruokapalkalla. Neljän tunnin vuorosta saa aina kahvi- ja ruokalipun, sekä talkoopaidan. Talkooväelle on varattu mahdollisuus yhteismajoitukseen. Työvuoroon tullaan aina talkootoimiston kautta.

Ilmoittaudu talkoisiin www.vapaaehtoistyo.fi/herattajajuhlatLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai Katja Lappalaiselle puh. 040 4888 642, katja.lappalainen@evl.fi.

Bussikuljetukset päivämatkoille

Kuopiosta Herättäjäjuhlille Nilsiään

• Pe 7.7. Puijon kirkko klo 14, Maljalahdenkatu klo 14.15
  • La 8.7. Puijon kirkko klo 7, Maljalahdenkatu klo 7.15
  • Su 9.7. Puijon kirkko klo 7, Maljalahdenkatu klo 7.15

Paluu joka päivä iltaseurojen jälkeen. Kyytiin pääsee myös matkan varrelta.

Päivämatkan hinta on 15 €/ meno-paluu. Matka on maksettava etukäteen ja viimeistään 20.6. seuraavin tiedoin:

Saaja: Herättäjä-yhdistys Puijon paikallisosasto, tilinumero FI86 5600 9840 0063 36, viitenumero 2503.

Sitovat ilmoittautumiset päivämatkoille viim. 20.6. srk-yhtymän vaihteeseen p. 017 158 111 tai 050 5691 302.

Tue May 02 15:54:01 EEST 2017