Syntisten yössä Tangokirkko ja Rupisia riimejä

Männistön Pyhän Johanneksen kirkolla vietetään lauantaina 25.11. ”Syntisten yötä”, joka koostuu kolmesta päätilaisuudesta. Ensimmäisenä on Tangokirkko klo 17. Seuraavana on yhteislaulutilaisuus Rupisia riimejä alkaen klo 18. Ilta päättyy Dave Forestfieldin & Jarkka Rissasen konserttiin, joka alkaa klo 19.30.
kuvassa Forestfield ja Rissanen

Tangokirkossa musiikki koostuu nimensä mukaisesti nimenomaan tangoista. Yhteiset virret on siis korvattu tutuilla tangoilla, jotka sopivat kyseisiin messunosiin tekstisisältönsä puolesta. Tangot on toteutettu Argentiinalaisen tangon tyyliin.

Rupisia riimejä -yhteislaulutilaisuudessa lauletaan tuttuja ihmiselämää ja hengellisyyttäkin pohdiskelevia pop- ja rockmusiikin helmiä. Luvassa on muuan muassa Eppu Normaalin, Juice Leskisen, Ultra Bran ja Juha Tapion tutuiksi tekemiä lauluja.

Dave Forestfield & Jarkka Rissanen on palkittu duo, joka esittävät rouheaa englanninkielistä kitaravetoista Blues Gospelia.

Dave Forestfield on julkaissut kuusi kehuttua sooloalbumia. Viimeisimmän sooloalbumin kappale "I Believe The Change Will Come" voitti 2015 maaliskuussa Finnish Blues Awardsin vuoden kappale -palkinnon.

Jarkka Rissanen on puolestaan arvostetuimpia suomalaisia pitkän linjan kitaristeja, joka on levyttänyt kymmeniä levyjä muuan muassa Pepe Ahlqvistin, Eero Raittisen ja Charles Christian DePliquen kokoonpanoissa.

Forestfield ja Rissanen julkaisivat kesän kynnyksellä yhteisen levyn Songs Our Mama Taught Us, joka koostuu traditionaalisista afroamerikkalaisista gospel-kappaleista. Syntisten yössä tämän yhteislevyn kappaleita.

Kirkolla toimii koko illan ajan kahvila, jossa on tarjolla pientä suolaista ja makeaa purtavaa. Kahvilan tuotto menee Kirkon ulkomaanavulle.

Kaikkiin tilaisuuksiin on vapaa pääsy.

2017-11-21 09:23:00.0