Pyhäinpäivän sanajumalanpalvelus Pyhän Markuksen kappelissa

la 2.11. klo 11.00

Pyhän Markuksen kappeli

Tässä jumalanpalveluksessa ajatuksissa on erityisesti vuoden aikana kuolleet seurakuntalaiset, joiden muistoksi sytytämme kynttilät. Jumalanpalveluksessa saarnaa Jaana Marjanen. Puijon kamarikuoron kvartetti laulaa kanttori Outi Keskisipilän johdolla.

Avustamassa on Ilkka Pihlajamäki.

Kirkkokahvit.

Pyhäinpäivä on sulautuma kahdesta juhlasta, kaikkien pyhien päivästä 1.11.  ja kaikkien uskovien vainajien muistopäivästä 2.11. Siten muistelun kohteena ovat sekä kaikki kristikunnan marttyyrit että muut uskossa Kristukseen kuolleet. Sana pyhä ei kuitenkaan viittaa vain kuolleisiin. Jokainen Kristuksen oma on pyhä. Hän on uskossa osallinen näkymättömästä pyhien yhteydestä. Päivän perinteinen evankeliumi onkin Jeesuksen vuorisaarnan alussa oleva autuaaksijulistus.

Uskontunnustuksen mukaan pyhät muodostavat yhteyden, johon voimme näkymättömästi liittyä.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Puijon seurakunta