"Kolmas päivä" Taidenäyttelyn avajaistilaisuus

Muuruveden kirkko

Päivi Hagmanin taidenäyttely.

Muuruveden kirkossa on Päivi Hagmanin maalaustaidetta esillä kirkon ollessa tiekirkkona.  Taidenäyttelyn avajaiset on sunnuntaina 27.6. messun jälkeen noin kello 14. Tarjoilua. Taiteilija Päivi Hagman esittelee teoksia.

”Kolmas Päivä” on Päivi Hagmanin värikylläisten öljyväritöiden kokoelma, joka kootaan kesäksi Muuruveden kirkkoon. Työt kertovat Raamatun Vanhan ja Uuden Testamentin tapahtumista. Nuorimpien lasten kanssa luetut kertomukset ovat alkaneet elää luovien käsien kautta, ja niistä on syntynyt myös omien tunteiden käsittelyyn tarvittuja maalauksia.

Maalaaminen on ollut terapeuttista, matka oman sisimmän kohtaamiseen ja Jumalan armon löytymiseen. Päivi toivoo, että taulut voisivat koskettaa ja auttaa toisiakin. Elämän kirkkaiden ja tummien värien keskeltä löytyy iankaikkinen toivo, joka kantaa ja auttaa näkemään lopulta armollisen Jumalan rakkauden voiman – sen Ylösnousemisen Päivän valon.

Näyttely on ollut aiemmin nähtävissä Tuusniemellä.  Työt ovat tehty öljyväreillä kankaalle. Kokoelmaan kuuluu noin 15 taulua sekä tauluihin viittaavat Raamatun jakeet. Muuruveden tiekirkko on avoinna 29.6.-30.7.21 klo 12-16.

• Lapsille ja lapsiperheille Lapsille ja lapsiperheille
  • Nuorille Nuorille