Isänmaalle-konsertti

la 4.12. klo 15.00

Muuruveden kirkko

Mieskuoro Kuopio-Kvartetti, johtajana Jaana Turunen. Pentti Toikkanen, basso.

Isänmaalle-konsertin ohjelma koostuu itsenäisyyspäivään liittyvästä mieskuoromusiikista. Suomen laulun, Finlandian ja monen muun tunnetun kappaleen lisäksi konsertissa kuullaan mieskuoroklassikoita kansallisromantiikan aikakaudelta eli ajalta ennen itsenäistymistä. Suomalaisuusaate inspiroi noihin aikoihin voimakkaasti taiteilijoita, kirjailijoita ja säveltäjiä, minkä vuoksi kyseistä aikakautta kutsutaan usein suomalaisen taiteen kulta-ajaksi.

Konsertissa kuultavien kappaleiden säveltäjistä tunnetuimpia ovat Jean Sibelius, Toivo Kuula ja Leevi Madetoja. Suomalaisuus kuuluu myös Eino Leinon, Aleksis Kiven, Larin-Kyöstin ja monen muun nimekkään runoilijan teksteissä. Myös itäsuomalaisuus on konsertissa edustettuna.

Vapaa pääsy, käsiohjelma 15/10 € (jälkimmäinen hinta eläkeläisille, opiskelijoille jne.)

Järvi-Kuopion seurakunta, Muuruvesi

Mieskuoro Kuopio-Kvartetti