Luento- ja keskustelusarja 1. Pietarin kirjeestä: ”Ei pidä provosoitua kun provosoidaan”

ma 30.1. klo 18.30 – ma 30.1. klo 19.45
Mies laukku olalla ja kirja kädessä

Puijon kirkko

Ensimmäiset kristityt olivat aikansa ateisteja. He kun eivät palvelleet perinteisiä jumalia. Heidän tapansakin poikkeisivat totutusta. Siksi kristityistä puhuttiin pahaa.

Ensimmäinen Pietarin kirje neuvoo, ettei pidä vastata samalla mitalla. Kristittyjen tulee osata kertoa, mitä he uskovat. Vielä tärkeämpää on näyttää omalla elämällä, mihin he uskovat. Teologian opiskelija Pasi Sallanen tarkastelee Pietarin kirjeen opetusta siitä, miten kristittyjen tulee toimia silloin kun heitä vastustetaan.

Mitä Kristityt sitten kertovat Jeesuksesta? Ensimmäinen Pietarin kirje esittelee useita syvällisiä tutkielmia Jeesuksen pelastustyöstä. Jeesus on lunastanut ihmiset vapaaksi kalliilla verellään. Sen ansiosta kristityt ovat uudestisyntyneet. Näin Pietari tiivisti ilosanoman, jota hän julisti kuulijoilleen. Teologian opiskelija Timo Mustonen esittelee kirjeen opetusta Jeesuksen pelastustyöstä.

• Aikuisille Aikuisille

Luento- ja keskustelusarja Ensimmäisestä Pietarin kirjeestä Puijon seurakunnassa maanantaisin 23.1.-.20.2 klo 18.30-19.45. Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Puijon seurakunta

Kirkkoherra