Luento- ja keskustelusarja 1. Pietarin kirjeestä: Saatana, lauma ja johtajat

ma 6.2. klo 18.30 – ma 6.2. klo 19.45
Mies laukkuolalla ja kirja kädessä

Puijon kirkko

Saatana! Tässä kristittyjen vihollinen numero yksi. Myös seurakunnan johtajien on hyvä muistaa se. Jos he paimentavat seurakuntaa uskollisesti, tuo ärjyvä leijona ei saa sitä hampaisiinsa

Teologian opiskelija Petter Väänänen esittelee Pietarin kirjeen ohjeita seurakunnan johtajille. Pietari varoittaa vallan kihahtamisesta päähän: Älkää herroina hallitko niitä, jotka ovat tulleet teidän osaksenne. Kristillisessä vallankäytössä täytyy aina näkyä nöyryys.

Kristityn ei ole hyvä jäädä yksin. Seurakunta haluaa kantaa häntä uskollaan ja rakkaudellaan. Ensimmäinen Pietarin kirje kutsuu seurakuntaa hengelliseksi rakennukseksi. Sen jäsenet ovat eläviä kiviä. Kulmakivenä on itse Kristus, hän joka pitää kaiken koossa. Pastori Mari Voutilainen tarkastelee Pietarin kirjeen seurakuntaopetusta.

• Aikuisille Aikuisille

Luento- ja keskustelusarja Ensimmäisestä Pietarin kirjeestä Puijon seurakunnassa maanantaisin 23.1.-.20.2 klo 18.30-19.45. Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Puijon seurakunta

Kirkkoherra