Piispa tyytyväinen seurakunnissa tehtyyn työhön

Kuopion seurakuntien ja seurakuntayhtymän piispantarkastuksen päätösmessu pidettiin Tuomiokirkossa huhtikuun lopussa.

Hallintojohtaja Mika Pulkkinen ja piispa Jari Jolkkonen juttelevat Tuomiokirkon sakastissa.

Piispa oli tyytyväinen tarkastusprosessiin. Piispanmessun yhteydessä piispa luki myös tarkastuksen päätöslausunnon, jossa hän totesi, että henkilöstöpolitiikkaa on hoidettu asianmukaisesti. Tasa-arvosuunnitelmat, ohjeet hyvästä käyttäytymisestä ja puuttumisen polusta ja muut ohjeistukset ovat asianmukaiset ja kunnossa. Niitä on kerrattava säännöllisesti.

Seurakuntayhtymää on hoidettu hyvin, viranhaltijat ovat tehtäviensä tasalla ja luottamushenkilöt kykenevät toimimaan yhteistyössä ja tekemään tarvittavia päätöksiä.

Seurakunnat ja yhtymä saivat myös kehittämistehtäviä. Jälkitarkastus tehdään vuoden kuluessa.

Tutustu piispantarkastuksen koko päätöslausuntoon.

Thu May 02 14:25:00 EEST 2024