Anna Pulli-Huomo, urut 1.8.

Urkuri Anna Pulli-Huomo soittaa konserttiohjelmassaan Louis Viernen urkusinfonian no. 5 (1924), joka Viernen sinfonioista laajimpana edustaa kypsynyttä, modernimman 1. maailmansodan jälkeisen maailman urkusinfonian tyyliä.

Anna Pulli-Huomo on valmistunut musiikin maisteriksi Sibelius-Akatemiasta sekä kirkkomusiikin että esittävän säveltaiteen koulutusohjelmast. Hän on täydentänyt opintojaan myös professori Christophe Mantoux’n ohjauksessa Strasbourgissa ja Pariisissa.

Urkurina hän on konsertoinut soolokonsertein Suomessa, Ruotsissa, Ranskassa, Saksassa, Puolassa sekä Itävallassa. Hän tekee säännöllisesti yhteistyötä monien kuorojen, laulajien ja instrumentalistien kanssa.

Parhaillaan Anna Pulli-Huomo viimeistelee kirkkomusiikin jatko-opintojaan Taideyliopiston Sibelius-Akatemian DocMus-tohtorikoulussa aiheenaan 1800–1900-lukujen ranskalainen urkumusiikki suomalaisessa jumalanpalveluksessa.

Anna Pulli-Huomo .
Anna Pulli-Huomo (kuva Antti Rintala).